Τόσο ο Φώτης, όσο και εγώ αγαπάμε πολύ τα ταξίδια. Ακόμα κι αν πρόκειται για εκδρομές κοντά στην Αθήνα, θεωρώ ότι τα ταξίδια μας βοηθάνε να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας να έρθουμε σε επαφή με νέα μέρη και να μαζέψουμε εμπειρίες.

Δεν είμαι καθόλου της άποψης ότι το παιδί είναι μικρό και δεν θυμάται τίποτα. Φυσικά, μπορεί να μην έχει αναμνήσεις του τύπου “πήγαμε εκεί ή φάγαμε εκεί”, αλλά και μόνο το γεγονός ότι το παιδί έρχεται σε επαφή με άλλες κουλτούρες, βλέπει ανθρώπους από άλλες εθνικότητες, δοκιμάζει διαφορετικές κουζίνες και γεμίζει με εικόνες, θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό!

Φυσικά, καταλαβαίνω ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να κάνουν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό, αλλά ένας φτηνός προορισμός πχ Σερβία και καλός προγραμματισμός βοηθάνε πάντα! Θυμάμαι ακόμα με τους γονείς μου ότι όταν ήμουν 4 χρονών κάναμε roadtrip στα βαλκάνια ή πηγαίναμε στο Παρίσι και μέναμε στριμωχτά σε κάτι δωμάτια που μύριζαν κάρυ.

Κάτι ο κόβιντ, κάτι το παιδί είχαμε 4 χρόνια να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό με τον Φώτη και η επιστροφή στα ταξίδια έμελλε να γίνει μαζί με το λουκούμι 2,5 ετών! Ο προορισμός μας ήταν η Μπολόνια, μιας και ψάχναμε έναν προορισμό που να μην έχουμε ξαναπάει, να είναι σχετικά κοντά ώστε η πρώτη πτήση με το αεροπλάνο να είναι γρήγορη και να είναι μία μικρή πόλη που περπατιέται ώστε να μην χρειάζεται να μπούμε πολύ σε λεωφορεία και τρένα!

Μπόνους: το ιταλικό φαγητό είναι τέλειο για τα παιδιά, αφού σπάνια θα βρεις παιδί που να μην του αρέσουν οι πίτσες, τα μακαρόνια και το παγωτό, οπότε φεύγει ένας μικρός παράγοντας άγχους “τι θα τρώμε”, αν και για τόσο μικρά ταξίδια το γεγονός ότι θα βγούμε εκτός προγράμματος ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ!

Ίσως δεν επιλέξαμε την καλύτερη εποχή για το πρώτο μας ταξίδι, αφού θα ήταν προτιμότερο να έχει ήλιο και ζέστη ώστε να μην χρειάζεται να κρεμμυδοποιηθούμε με τα ρούχα, αλλά είπαμε ή τώρα ή ποτέ και το τολμήσαμε τέλος Νοεμβρίου! Παρ᾽ολ᾽αυτά, ήμασταν τυχεροί γιατί, αν και το κρύο ήταν τσουχτερό, είχε έναν κάποιο ήλιο και μας ζέσταινε!

Παρακάτω έχω χωρίσει το ταξίδι μας σε θεματικές ώστε να είναι πιο εύκολο να βρείτε τις πληροφορίες που χρειάζεστε αν ετοιμάζεστε να πάτε το πρώτο σας ταξίδι στο εξωτερικό με το παιδί σας.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ:

Πρώτα από όλα έπρεπε να κλείσουμε τα εισιτήρια. Για το πρώτο μας ταξίδι θέλαμε να νιώθουμε σιγουριά με πράγματα που θα έχουμε μαζί, οπότε να δώσουμε βαλίτσα στο check in και να μπορούμε να έχουμε μαζί σιρόπια, φάρμακα, αρκετά ρούχα για τον μικρό κλπ και να μην περιοριστούμε από την χειραποσκευή.

Επιλέξαμε το Aegean Families που είχε και έκπτωση για τον μικρό, αλλά έδινε και μερικά ακόμα  benefits, όπως ότι έχει ξεχωριστή ουρά για να δώσεις τη βαλίτσα σου στο check in (πράγμα που καταλάβαμε πόσο υπέροχο ήταν όταν είδαμε την κανονική ουρά), αλλά και priority boarding.

Σας αφήνω το λινκ να δείτε όλες τις λεπτομέρειες.

Λίγο καιρό πριν το ταξίδι αρχίσαμε να διαβάζουμε ένα βιβλίο με αεροπλάνα που δείχνει όλα τα στάδια ενός ταξιδιού και κολλάς αυτοκόλλητα, ώστε να έχει ο μικρός μία ιδέα για το τι τον περιμένει. Το βιβλίο το πήραμε και μαζί!

Πέρα από τη μία βαλίτσα που δώσαμε είχαμε 2 backpack και το καρότσι. Δεν πήραμε βαλίτσα καμπίνας γιατί σκοπεύαμε να περπατήσουμε από τον σταθμό του τρένου μέχρι το ξενοδοχείο (ήταν περίπου 20 λεπτά) και είχαμε ήδη το καρότσι και μία βαλίτσα, οπότε θα ήταν δύσκολο να έχουμε και άλλη βαλίτσα με ροδάκια.

Πράγματα που πήραμε μαζί μας:

Δανειστήκαμε από μία φίλη ένα μικρό και ελαφρύ καρότσι που μπαίνει στην καμπίνα του αεροπλάνου. Ακόμα κι αν το παιδί δεν μπαίνει σε καρότσι σε κανονικές συνθήκες, στο ταξίδι είναι απαραίτητο, ειδικά αν έχετε περπάτημα! Ο δικός μας που δεν μπαίνει σε καρότσι, ζητούσε μόνος του να μπαίνει όταν ήταν κουρασμένος και δεν ήθελε να περπατήσει άλλο.

Αν δεν κάνω λάθος όλα τα καρότσια μπορείς να τα πάρεις μέχρι την πόρτα του αεροπλάνου και να τα παραλάβεις βγαίνοντας, χωρίς να τα δώσεις με τις βαλίτσες.

Στο ένα backpack είχα σχεδόν όλα τα ρούχα του λουκουμιού ώστε αν χάναμε τη βαλίτσα μας να είχε το παιδί τουλάχιστον αρκετά ζεστά ρούχα.

Διάφορα φάρμακα, θερμόμετρο, κρέμες/αλοιφές (αχρείαστα να είναι).

ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ:

Του είχα αγοράσει 2 μικρά παιχνίδια για το αεροπλάνο (ένα για κάθε πτήση) και του είπα ότι μας τα έδωσαν δώρο για το πρώτο του ταξίδι. ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ!

Είχαμε μαζί μας αρκετά βιβλία. Το ένα ήταν σχετικό με αεροδρόμιο, οπότε μπορούσαμε να δούμε και όλα τα βήματα που ακολουθήσαμε για να μπούμε στο αεροπλάνο.

Του είχα εξηγήσει καιρό πριν ότι το αεροπλάνο έχει κάποιους κανόνες που όλοι τηρούν υποχρεωτικά και τους κανόνες τους βάζει ο πιλότος. Ένας από τους κανόνες είναι ότι πρέπει να κάτσουμε στη θέση μας με τη ζώνη μας για την προσγείωση και την απογείωση, οπότε δεν έφερε αντιρρήσεις. Παράλληλα, σε όλο το ταξίδι του εξηγούσαμε τι θα γίνει. Για παράδειγμα στην απογείωση ότι το αεροπλάνο θα πάρει φόρα και θα σηκωθεί ή στην προσγείωση ότι κατεβαίνουν οι ρόδες και θα ακουμπήσει το έδαφος οπότε μπορεί να κάνει ένα μικρό μπαμ.

Μαζί μας είχαμε και ipad που τελικά δεν χρησιμοποιήσαμε σε καμία πτήση! Το είχαμε ως το τελευταίο μας όπλο, αλλά δεν χρειάστηκε να το βγάλουμε από την φαρέτρα μας!

Επίσης, ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί όλοι ήταν πάρα πολύ ευγενικοί και βοηθητικοί! Τόσο το πλήρωμα, όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες που έκαναν παιχνίδια με τον μικρό και του χαμογελούσαν συνέχεια.

Η πτήση μας είχε γεύμα, αλλά επειδή θεωρούσα ότι θα υπάρχει κούραση που δεν βοηθάει ποτέ την ώρα του φαγητού, είχα μαζί μου σνακ που είχα φτιάξει εγώ και κάποια πιο τσίμπι τσίμπι όπως σταφίδες και δημητριακά pop.

Γενικά, στο πήγαινε κουράστηκε περισσότερο και άρχισε να σηκώνεται στην καρέκλα και ζήτησε να πάει τουαλέτα (ενώ δεν ήθελε), ενώ στην επιστροφή δεν σηκώθηκε καν από τη θέση του, ούτε έβγαλε τη ζώνη.

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ:

Η Μπολόνια ήταν ένα όνειρο για το πρώτο μας ταξίδι και γενικά για ταξίδι με παιδί!

Είναι φλατ και μικρή, οπότε δεν χρειάζεται να μπεις σε συγκοινωνία για να μετακινηθείς και το καρότσι μετακινείται πολύ εύκολα στην πόλη! Όλη η πόλη έχει αυτές τις γραφικές καμάρες που αφενός προστατεύουν από ήλιο, βροχή και αέρα και αφετέρου δίνουν άπλετο χώρο για να περνάει το καρότσι.

Το φαγητό, όπως είπα και παραπάνω, είναι ο παράδεισος των παιδιών! Πίτσες, μακαρόνια, παγωτά! Φάτε ό,τι τραβάει η όρεξή σας. Δεν θα σας προτείνω συγκεκριμένα μέρη γιατί νομίζω τα περισσότερα είναι πολύ τίμια και μία αναζήτηση στο trip advisor ή και μόνο google maps θα σας βοηθήσει να δείτε κριτικές και βαθμολογίες από εστιατόρια και καφέ!

Επιπλέον, τον βρήκαμε ιδιαίτερα οικονομικό προορισμό, μιας και οι τιμές είναι πολύ νορμάλ. Μόνο το νερό παρατηρήσαμε ότι είναι αρκετά πιο ακριβό από την Ελλάδα. Κατά τα άλλα για 3 μέρες για διαμονή και φαγητό ξοδέψαμε όσα θα ξοδεύαμε και σε μία εκδρομή εντός Ελλάδας.

Πράγματα να κάνετε με παιδί:

Μία φίλη στο Instagram είχε την καλοσύνη να μου στείλει κάποια μέρη να πάμε που δεν είχαν να κάνουν με φαγητό!

Βιβλιοθήκη Salaborsa:

Πρόκειται για τη δημοτική τους βιβλιοθήκη, όπου μπαίνεις δωρεάν και έχει ένα ξεχωριστό τμήμα παιδικής βιβλιοθήκης με τραπεζάκια και καρεκλίτσες όπου μπορείς να μπεις και να χαζέψεις βιβλία. Κάτσαμε αρκετή ώρα εκεί με τον μικρό, όπου κοιτούσαμε τις εικόνες από τα βιβλία που διάλεγε. Πιο μέσα υπάρχει χώρος και για πιο μικρά παιδιά 0 έως 3 ετών, με μαξιλάρες, όπου πάλι μπορούν να χαζέψουν. Ομολογώ ότι το ζήλεψα και και θα ήθελα πολύ να υπάρχει και στην Ελλάδα κάτι αντίστοιχο!

Παιδική χαρά Via Azzo Gardino:

Δεν καταφέραμε να πάμε γιατί μπερδευτήκαμε και πήγαμε σε ένα άλλο πάρκο, αλλά στις φωτογραφίες φαίνεται τρομερή!

Mercato:

Θα βρείτε διάφορες κλειστές αγορές με τρόφιμα, φρούτα και λαχανικά! Εμείς επισκεφτήκαμε 2 από αυτά και χαζέψαμε τα προϊόντα, αλλά και πιάσαμε φρούτα και λαχανικά που δεν είχαμε ξαναδεί στη ζωή μας. Ήταν πολύ ενδιαφέρον για τον μικρό.

Εκκλησίες:

Επισκεφτήκαμε 2 εκκλησίες, την Basilica di San Petronio και την Santo Stefano και ενθουσίασαν τον μικρό. Σχολιάσαμε πόσο ψηλές ήταν, αλλά και τα βιτρό που είδαμε. Γενικά ήταν ένα ωραίο διάλειμμα από τη βόλτα μας και βοήθησε το παιδί να δει διαφορετικά πράγματα και να μαζέψει εικόνες!